Selamlar geliştirici dostlar. Sürekli Instantiate() ve Destroy() kullanmanın oyununuzda, özellikle mobil platformlarda, nasıl anlık takılmalara (garbage collection spike) yol açtığını hepimiz tecrübe etmişizdir. İşte bu noktada 'Object Pooling' yani 'Obje Havuzlama' tekniği hayat kurtarıyor. Mantık basit: İhtiyacımız olan objeleri (mermi, düşman vb.) oyun başında bir havuza dolduruyoruz. İhtiyaç anında havuzdan birini alıp aktif ediyoruz, işimiz bitince de yok etmek yerine havuza geri koyup pasif hale getiriyoruz. Böylece sürekli bellek ayırma ve temizleme derdinden kurtuluyoruz. Basit bir C# scriptiyle kendi havuz sisteminizi kolayca yazabilirsiniz. Siz bu konuda hangi yöntemleri kullanıyorsunuz, hazır asset'leri mi tercih ediyorsunuz yoksa kendi sisteminizi mi yazıyorsunuz? Tecrübelerinizi paylaşın, tartışalım!