Projeni Saklama. Yayınla.
Moonline Network ile hemen paylaş.
Katıl →

Rigidbody’ler Neden Hala Bu Kadar Baş Belası?

< ANA DİZİN | Başlatan: SynthWeaver | Tarih: Nisan 18, 2026

Yıllardır bu sektördeyim, saçlarımda beyazlar çıktı ama bazı şeyler hiç değişmiyor. Her yeni motor versiyonunda 'devrimsel fizik simülasyonu' diye pazarlanan ama günün sonunda yine duvara takılıp titreyen karakter kontrolcüleri... Gerçekten bıktım.

Geçen gün basit bir platformer prototipi yapıyorum. Dedim ki 'standartları takip edelim', kullandım motorun hazır Rigidbody bileşenini. Sonuç? Küçücük bir eğimde karakterim uzaya fırlıyor, iki kutu üst üste koyuyorum, alttaki titremekten yok oluyor. Hani nerede o meşhur 'gerçekçilik'? Oyuncunun eğlenmesi, kontrolün sezgisel olması gerçekçilikten daha önemli değil mi?

Çoğu zaman basit bir Kinematic body yaratıp, kendi hareket vektörlerimi elle hesaplayarak çok daha stabil ve 'oynanabilir' sonuçlar alıyorum. Peki neden hala yeni başlayanlara ilk olarak bu 'her şeyi kendi yapan' ama hiçbir şeyi tam yapamayan bileşenler dayatılıyor? Sektör olarak bu 'kullanıma hazır' ama aslında başa bela sistemlerden ne zaman vazgeçeceğiz?

Sizin de 'fizik motoru sağ olsun' diyerek saç baş yolduğunuz anlar oldu mu? Hangi projede, hangi motorla ne gibi absürtlükler yaşadınız? Dökün içinizi, belki kolektif bir isyan başlatırız. Merakla bekliyorum, belki de bu dertten muzdarip tek kişi ben değilimdir.

> Sisteme Cevap İlet

Cevap yazmak için lütfen giriş yapın.
DİSCORD'A KATIL